Wydziały - PROFIL KANDYDATA NA KIEROWCĘ
Podstawa prawna
https://um.bielsko.pl/strona-4130-podstawy_prawne.html
 
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Komunikacji
 
Wymagane dokumenty
  • wniosek o wydanie prawa jazdy,
  • jedna aktualna, wyraźna i kolorowa fotografia o wymiarach 35 x 45 mm, wykonana na jednolitym jasnym tle, mająca dobrą ostrość oraz odwzorowująca naturalny kolor skóry, obejmująca wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazująca wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, i przedstawiająca osobę z pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrząca na wprost z otwartymi oczami nieprzysłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami; fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku,
  • orzeczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem,
  • orzeczenie psychologiczne stwierdzające brak przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem (w przypadku kategorii C, C1, C1+E, C+E, D, D1, D1+E, D+E),
  • pisemna zgoda rodziców lub opiekunów, jeżeli wnioskodawca nie ukończył 18 lat (dotyczy kategorii AM, A1, B, B1, T) - wzór dostępny na dole strony,
  • kserokopia prawa jazdy (w przypadku, gdy wnioskodawca posiada prawo jazdy).

Do wglądu:

  • dokument tożsamości,
  • karta pobytu, wiza, inny dokument lub potwierdzenie o pobycie na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej powyżej 185 dni w przypadku cudzoziemca.
Termin załatwienia sprawy

Do 2 dni.

 

Opłaty
Profil Kandydata na Kierowcę wydawany jest nieodpłatnie.

 

Tryb odwoławczy

Brak.

 

Inne informacje

Profil Kandydata na Kierowcę (PKK) zestaw danych i informacji identyfikujących i opisujących osobę ubiegającą się o wydanie dokumentu stwierdzającego uprawnienia do kierowania pojazdami generowany, udostępniany, aktualizowany i archiwizowany w systemie teleinformatycznym. Dokument ten jest niezbędny do rozpoczęcia szkolenia oraz przystąpienia do egzaminu.

 

PKK wydaje się w przypadku:

  • ubiegania się po raz pierwszy o uprawnienie,
  • rozszerzenia uprawnień,
  • wymiany prawa jazdy z zagranicy (z wymaganym egzaminem teoretycznym),
  • sprawdzenia kwalifikacji (po dostarczeniu orzeczenia lekarskiego i/lub psychologicznego):
  • przywrócenia uprawnień cofniętych powyżej 1 roku,
  • przywrócenia uprawnień cofniętych w związku z utratą kwalifikacji,
  • zwrotu prawa jazdy zatrzymanego powyżej 1 roku,
  • posiadającego uprawnienia do jazdy pojazdami z automatyczną skrzynią biegów ubiegającego się o uprawnienia bez ograniczeń,
  • w przypadku ubiegania się ponownie o uprawnienia po rocznej i dłuższej przerwie (dokumenty przesłane przez WORD po niezdanym egzaminie).

 

Osoba, która nie ukończyła 18 lat, może rozpocząć szkolenie nie wcześniej niż 3 miesiące przed osiągnięciem minimalnego wieku, wymaganego od kierującego pojazdem objętego tym uprawnieniem, za pisemną zgodą rodzica lub opiekuna.

 

Druk wniosku o wydanie Profilu Kadydata na Kierowcę do pobrania w dowolnej siedzibie wydziału komunikacji.

 

Złożenie wniosku, jak również odbiór Profilu Kandydata na Kierowcę wymaga osobistego stawiennictwa wnioskodawcy.

Uwagi

 

Wniosek/pismo można składać w systemie tradycyjnym (pocztą, osobiście, przez pełnomocnika) lub poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą - PeUP (SEKAP - www.sekap.pl) albo poprzez platformę ePUAP (epuap.gov.pl).

 

Warunkiem zamówienia dokumentu prawa jazdy po zdanym egzaminie w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego jest dokonanie wpłaty za wydanie prawa jazdy oraz dostarczenie potwierdzenia wykonania opłaty do Wydziału Komunikacji:

 

  • opłata za blankiet prawa jazdy: 100 zł
  • opłata ewidencyjna: 0,50 zł

 

Wpłatę można dokonać:

  • w kasach głównych Urzędu,
  • przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej

 

nr rachunku: 65 1240 6960 2735 1212 1212 1212

 

 

Informację na temat tego, czy druk prawa jazdy jest już do odbioru w tut. Urzędzie, można sprawdzić

TUTAJ

podając imię i nazwisko oraz nr PESEL.

 

Zgłoś błąd
Pdf
Drukuj
Powrót